Spørgsmål omkring ordre

Hvornår hæver I pengene?
Vi hæver pengene når din vare er sendt afsted til dig.

Hvornår hæver I pengene ved forudbestilte varer?
Vi hæver først pengene når din vare er sendt afsted til dig.
(gælder ikke ordre med forudbestilte vare som er betalt med Paypal, her hæver vi pengene med det samme).

Kan jeg annullere min ordre?
Er varen ikke afsendt endnu, kan vi som udgangspunkt godt annullere din ordre.

Kan jeg ændre min ordre?
Vi ekspederer din ordre så snart vi har modtaget den for at sikre hurtig levering. Når din ordre er blevet godkendt, er det derfor ikke muligt at ændre i den.
Ønsker du at tilføje flere varer, bedes du lave en ny ordre.

Der er fejl i min ordre, hvad gør jeg?
Hvis der er fejl i din ordre, så kontakt os venligst på kundeservice@emelan.dk, hvor du oplyser dit ordrenummer, fornavn, efternavn og email.



Spørgsmål omkring forsendelse

Hvornår kan jeg forvente at modtage min vare efter bestilling?

Du kan forvente at modtag din pakke indenfor 1 - 2 hverdage (gælder ikke lørdage og søndage samt helligdage).
Hvis du bestiller inden kl 14:00 på hverdage, så bliver din pakke sendt samme dag (gælder kun for vare på lager).
Levering til Bornholm og andre små øer kan tage op til 10 dage.

Jeg har ikke modtaget min pakke, hvad gør jeg?
EMELAN kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS, men i tilfælde af udeblevne leverancer, fremsender EMELAN naturligvis en ny leverance uden beregning.
OBS! Fejl i oplysninger kan forsinke leverancer.

Du vil modtage dit track and trace nummer omkring kl: 16:00 - 17:00



Spørgsmål omkring bytte og returnering

Kan jeg bytte min vare, og returnerer pakken?
Du har 14 dages fortrydelsesret. EMELAN tilbagebetaler hele beløb, som du har betalt. Du skal dog selv betale egen forsendelsesomkostninger i forbindelse med returnering af varen. Vi tilbyder 14 dages fortrydelsesret efter varemodtagelsen, og derefter 14 dage til at sende varen retur, såfremt varerne sendes tilbage i ubrugt original pakningen.
Venligst kontakt os først, hvor du oplyser at du vil benytte dig af din 14 dages fortrydelsesret og send derefter varen retur til os.

Kan jeg bytte udsalgsvarer?
Når du handler online, har du 14 dages fortrydelsesret – også på udsalgsvarer.
Du vælger selv om du vil have pengene retur eller ombytning til andre varer.
Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varerne.

Jeg vil gerne benytte min fortrydelsesret
Hos EMELAN har du 14 dages fortrydelsesret og herefter 14 dage til at returnere dine varer såfremt varerne sendes tilbage i ubrugt original pakningen.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.
Fortryder du købet, skal EMELAN underrettes senest 14 dage efter den dag, du modtog dine varer. Meddelelsen skal gives enten via email eller telefon. I din meddelelse skal du gøre os opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os meddelelse om dette.
EMELAN tilbagebetaler hele beløb, som du har betalt. Du skal dog selv betale egen forsendelsesomkostninger i forbindelse med returnering af varen.
Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
EMELAN
c/o Alpi Danmark A/S
Fastrupdalen 2
DK-7400 Herning
CVR: 38156322
Tlf.: 53 76 58 52
Pakker som ikke sendes retur til adressen foroven vil blive nægtet modtagelse!
Når vi har modtaget pakken, så vil dine penge gå retur til samme konto som man har betalt med.
Dvs. vi tilbageføre ikke dine penge til andre kontoer pga. sikkerhedsmæssige årsager og svindel.

Hvordan returnerer jeg en vare?
Varerne sendes tilbage i ubrugt original pakningen. Varens salgsværdi må ikke forringes, hvis varen bliver beskadiget eller forringet og det skyldes manglende eller for dårlig indpakning, så mister du din fortrydelsesret.

Kan I sende returlabel?
Vi anbefaler at du køber din egen returlabel med track and trace nummer som koster 40,00 kr.
Du skal bare trykke på dette link



Spørgsmål omkring produkterne vi sælger på EMELAN

Har produkterne licens?
Vi går meget op i at tjekke kvaliteten på vores produkter, og sælger kun licenseret produkter.

Har jeg reklamationsret?
Du har 2 års reklamationsret. Når du modtager dine varer, skal du huske at kontrollere for eventuelle synlige skader.
Reklamation af varer som har fejl, mangler eller skader ved modtagelsen, skal meddeles inden 24 timer på mail: kundeservice@emelan.dk med vedhæftet foto og fejlbeskrivelse så vi kan håndtere sagen hurtigst mulig.
Hvis din pakke er synligt beskadiget ved modtagelse, så skal du nægte modtagelse af pakken fra GLS.

Jeg vil bestille en vare, men den er udsolgt - kan I bestille nye hjem?
Vi sørger altid for at vores kunder har mulighed for at bestille/forudbestille mange af vores udsolgte produkter.

Jeg har brug for flere oplysninger om varerne, hvad gør jeg?
Du kan kontakte os over livechatten på webshoppen eller sende en email til kundeservice@emelan.dk

Sender I Jeres varer fra udlandet?
Nej, alle vores varer ligger på lager i Danmark.

Skal jeg betale told?
Nej, alle vores varer ligger på lager i Danmark, så du skal ikke betale told.

Er det lovligt at have Karambit, M9 bayonet og Huntsman knive i Danmark?
Det er lovligt at have vores karambit knive.
Karambit knivene har en klinge under 12 cm, og de sælges uden hylster.
Det har ingen betydning om en kniv er skarp eller sløv.
M9 bayonet og huntsman skal anvendes i erhverv, til husholdningsbrug eller ved jagt, lystfiskeri eller sportsudøvelse eller til et andet lignende anerkendelsesværdigt formål. Det er dog en betingelse, at de nævnte knive og dolke er udformet til den nævnte brug, og de må kun erhverves, besiddes og bæres til den nævnte brug. Såfremt man fx ønsker at købe og anvende en jagtkniv med en klinge på mere end 12 cm til andet end jagt, vil det således kræve en tilladelse. Få mere information fra politiets hjemmeside her



Vores Spørgsmål & svar er opdateret 25-01-2018.